Dus je zoekt iemand die je helpt, met die microcopy
Iemand die:
- zich kan inleven in je gebruikers
- met een frisse blik kijkt naar de flows en designs
- samenwerkt met je UX-designers voor het beste resultaat
- niet raar opkijkt als je het hebt over ‘mock-ups’ en ‘wireframes’
- de tone of voice kan bewaren zonder duidelijkheid in te leveren
’t Is je geluksdag
Als UX-writer is dat precies wat ik doe.
Ik help product owners en UX-teams om de juiste woorden in hun app of UI te plaatsen.
Om zo te zorgen dat je gebruikers zorgeloos blijven gebruiken.
Zullen we eens kijken wat ik voor je kan doen? Plan een gratis kennismakingsgesprek met me in – dan hebben we ’t erover.
Maar, let wel: ik ben geen UX-designer of -onderzoeker
Testen, gebruikersonderzoeken, data valideren en verzamelen… da’s niet voor mij.
Ik gebruik alle data wel, maar graaf ze niet zelf op bij je gebruikers.
Het handigst is dus als je onderzoeken, enquêtes en tests hebt gedaan of nog gaat doen.
Zo weten we zeker dat we de beste microcopy voor je gebruikers krijgen. Tekst die koppijn wegneemt, twijfels beantwoordt en je UX verbetert.
Voor app en web
Soorten microcopy die ik voor je schrijf:
- In-app copy
- Invulvelden
- Check-outs
- 404-pagina’s
- Placeholders
- Foutmeldingen
- Succesmeldingen
- Inschrijfformulieren
Zoals je ziet: dit zijn alle stukjes UI waarbij je je gebruikerservaring kan maken of breken.
Handig: vaste prijzen per UI-scherm
Zo weet je direct waar je aan toe bent. Je hoeft alleen een simpel rekensommetje te maken om meteen te weten wat je investering is.
Je investering per scherm microcopy is €25.
Wat je krijgt wanneer we samenwerken
Als we aan de slag gaan zit dit allemaal inbegrepen in je investering:
… alle contactmomenten die we hebben
Je betaalt niks extra’s als we hier en daar een meeting meer hebben.
… 2 gratis correctierondes per scherm
Want we gaan voor niets minder dan het beste.
… oplevering ruim voordat je app of UI live moet
Zodat je nog alle tijd hebt om te testen, analyseren en te optimaliseren.
… duidelijkheid: je weet precies wat je krijgt voor welke prijs
En geen verrassingen achteraf.
Wanneer we samenwerken
ziet dat er zo uit:
1. Kennismaking
Stap 1 is een vrijblijvend gesprek om te kijken wat ik voor je kan betekenen.
Gaat het om een app of web? Hoe zien de wireframes eruit? Is er al onderzoek gedaan?
We bespreken je project en wat mijn rol precies wordt.
2. Briefing en input verzamelen
Vervolgens gaan we aan de slag met de strategie. Je deelt bijvoorbeeld tone of voice-documenten, relevante data en alles waardoor ik je UX-copy kan schrijven.
Heb ik alle input? Dan gaan we door met de volgende stap. Ik kijk naar wie onze gebruiker precies is, bekijk hun problemen, zoek de bijbehorende oplossingen en pak je tone of voice-document erbij.
3. UX-writing
Ik schrijf de UX-copy waar jij, en vooral je gebruikers, op zitten te wachten.
4. Testen en optimalisatie
Je test en valideert de flows en laat me weten wat eruit is gekomen. Aan de hand daarvan optimaliseren we de microcopy.
5. Oplevering
Groen licht? Dan krijg je de copy opgeleverd in Spreadsheets of de Figma-omgeving.
En, zet je me aan het werk?
Plan een 100% vrijblijvend gesprek in, dan bespreken we je project.
Het makkelijkst en snelst is als je onze call inplant via Calendly.
Ook kun je het formuliertje hieronder gebruiken.