Met UX-writing zorg ik dat je gebruikers koppijnvrij door je app of web wandelen

Van een inschrijfformulier tot de check-out: UX-copy is overal. Al die gebruikers moet je aan de hand nemen om ze van A naar B door je app of je website te begeleiden. En daar is glasheldere microcopy voor nodig uit de pen van een UX-writer.

 

Heb je dat niet? Dan loop je nieuwe gebruikers, groei en uiteindelijk omzet mis.

UX-writing voor je app

Iedere stap van de gebruikersreis vraagt om andere copy. Waarom? Omdat elke stap een ander doel heeft. Van je gegevens invullen tot je bestelling afronden, van een korte tour door je app tot het upgraden van ‘t abonnement: steeds is er nieuwe copy nodig die je gebruikers helpen dat te doen.

 

Je krijgt van mij UX-copy voor je app, zodat je gebruikers dolblij met jou en je app zijn. Ze raden je app bij iedereen aan, waardoor ‘ie elke dag weer meer gebruikt wordt.

 

Als UX-writer zorg ik dat:

 

  • de microcopy past bij de tone and voice van je merk, zodat deze consistent blijft
  • de UX-teksten kraakhelder zijn, zodat je gebruikers moeiteloos met je app aan de gang kunnen
  • je hogere conversiepercentages en minder afhakers krijgt

UX-writing voor je website

Je website is iets om te gebruiken, niet om naar te kijken. Denk maar aan alle buttons, de shopping cart en zelfs de placeholders in je formulieren. Allemaal middelen om je bezoekers te helpen met een bepaalde actie.

 

Zo zorg je ervoor dat je bezoekers moeiteloos een offerte aanvragen, je weggever downloaden of iets bij je bestellen.

 

Is je UX-copy niet helder genoeg? Dan loop je omzet mis en lopen je bezoekers weg.

 

Dat moet je niet willen, toch?

 

Vraag een kennismakingsgesprek aan, en laat me weten waar ik je mee kan helpen.

Je krijgt binnen 2 werkdagen antwoord van me.

Dit levert glasheldere UX-writing je op

Meer blije gebruikers, meer downloads en meer leads zorgen vroeg of laat voor een stevige ROI. Zo simpel is ‘t.

 

De andere vruchten die je plukt:

 

✓ Meer tevreden appgebruikers die jouw app aanraden bij hun vrienden, familie en collega’s.

✓ Meer nieuwsbriefinschrijvingen of downloads van je weggever zodat je maillijst blijft groeien. Samen met je omzet.

✓ Meer terugkerende klanten in je webshop die maar al te graag spullen bij je kopen én afrekenen.

Voordat we beginnen…

Ik ben geen UX-designer. Da’s andere koek.

 

Wil je met me aan de slag? Dan moeten er dus wel duidelijke mock-ups of wireframes zijn die ik kan gebruiken.

 

Alleen zo krijg ik een feeling bij de app of website. Dan weet ik pas écht goed welke copy er nodig is.

 

Daarnaast krijg je bonuspunten als je data en documenten hebt met de resultaten van onderzoeken en testen. Dat maakt mijn werk makkelijker, dus jouw investering kleiner.

Werkwijze

1. We bellen, mailen of Zoomen – wat jij liever wil – kort om elkaar te leren kennen. We bespreken om wat voor microcopy het gaat en hoe groot het project is. Na het gesprek maak ik een offerte op maat voor je.

 

2. Je krijgt de offerte. In de offerte staat ‘t plan van aanpak, vind je de deadline en hoeveel de investering is.

 

3. Bij akkoord plannen we nog een online bakkie in. Dan gaan we dieper in op de inhoud. Ook krijg je een briefing.

 

Is dat gedaan? Dan ga ik aan ‘t werk voor je.

 

4. Je levert mij de UX-designs aan. Vaak gaat dit via Figma, maar kan ook prima via losse afbeeldingen. Je UX-copy lever ik op in Word of Excel, met je designs ernaast. Zo weet je precies waar welke copy komt.

 

5. Je krijgt een eerste opzet van de UX-copy. Zijn jij, ik en eventueel het UX-team tevreden? Dan kan ‘ie live. Wil je dat er nog wat veranderd wordt? Je krijgt 3 gratis correctierondes.

Wat kost dat, meneer de UX-writer?

Ha, een vraag waarvan ik wist dat ‘ie zou komen. Ik heb alleen nog geen antwoord voor je.

 

Dat komt omdat elk project anders is.

 

Vraag daarom een vrijblijvende intake aan. Daarna maak ik een offerte op maat voor je. Weet je precies waar je aan toe bent, en je zit nergens aan vast.

En nu?

Plan een vrijblijvend kennismakingsgesprek met me in, of stuur een mailtje.

 

Dan hebben we het erover. 

Daar zijn ze weer: cookies. Ik gebruik ze om m'n website te verbeteren.