UX-writing voor je app of web

Krijg kraakheldere microcopy voor een gesmeerde gebruikerservaring

Als product owner of UX-designer ben je er voor de gebruiksvriendelijkheid. Dat weet jij, dat weet ik.

Want hoe beter die gebruiksvriendelijkheid is, hoe meer mensen je app tevreden gaan en blijven gebruiken.

En je UX-designs zitten wel snor. Daar is onderzoek naar gedaan en misschien heb je al een paar tests achter de rug.

Maar de woorden in je app of UI?

Het is niet in de juiste tone of voice, passief en niet duidelijk genoeg.

Het is ‘t gewoon net… niet.

Een van je UX-designers laten goochelen met de woorden is geen optie. Je weet zelf ook dat je dan niet het beste resultaat krijgt.

Resultaat als in:

  • microcopy die past bij de tone of voice
  • minder afhakers en meer blijvende gebruikers
  • UX-designers die hun tijd zullen stoppen in design en testen, in plaats van UX-copy

Dus je zoekt iemand die je helpt, met die microcopy

Iemand die:

  • zich kan inleven in je gebruikers
  • met een frisse blik kijkt naar de flows en designs
  • samenwerkt met je UX-designers voor het beste resultaat
  • niet raar opkijkt als je het hebt over ‘mock-ups’ en ‘wireframes’
  • de tone of voice kan bewaren zonder duidelijkheid in te leveren

’t Is je geluksdag

Als UX-writer is dat precies wat ik doe.

Ik help product owners en UX-teams om de juiste woorden in hun app of UI te plaatsen.

Om zo te zorgen dat je gebruikers zorgeloos blijven gebruiken.

Zullen we eens kijken wat ik voor je kan doen? Plan een gratis kennismakingsgesprek met me in – dan hebben we ’t erover.

"... een van de meest talentvolle copywriters van Nederland"
"... een van de meest talentvolle copywriters van Nederland"Nathan Veenstra, SEO-specialist | Optimus Online
"... een aanrader"
"... een aanrader"Robin Bouwman, Paid Advertising Specialist | Bouwman Consulting
"... 3 salespages, homepagina en over ons-pagina perfect opgepakt"
"... 3 salespages, homepagina en over ons-pagina perfect opgepakt"Astrid van der Made, E-commerce Business Coach | Succes met je Webshop

Maar, let wel: ik ben geen UX-designer of -onderzoeker

Testen, gebruikersonderzoeken, data valideren en verzamelen… da’s niet voor mij.

Ik gebruik alle data wel, maar graaf ze niet zelf op bij je gebruikers.

Het handigst is dus als je onderzoeken, enquêtes en tests hebt gedaan of nog gaat doen.

Zo weten we zeker dat we de beste microcopy voor je gebruikers krijgen. Tekst die koppijn wegneemt, twijfels beantwoordt en je UX verbetert.

Voor app en web

Soorten microcopy die ik voor je schrijf:

  • In-app copy
  • Invulvelden
  • Check-outs
  • 404-pagina’s
  • Placeholders
  • Foutmeldingen
  • Succesmeldingen
  • Inschrijfformulieren

Zoals je ziet: dit zijn alle stukjes UI waarbij je je gebruikerservaring kan maken of breken.

Handig: vaste prijzen per UI-scherm

Zo weet je direct waar je aan toe bent. Je hoeft alleen een simpel rekensommetje te maken om meteen te weten wat je investering is.

Je investering per scherm microcopy is €25.

Wat je krijgt wanneer we samenwerken

Als we aan de slag gaan zit dit allemaal inbegrepen in je investering:

… alle contactmomenten die we hebben

Je betaalt niks extra’s als we hier en daar een meeting meer hebben.

… 2 gratis correctierondes per scherm

Want we gaan voor niets minder dan het beste.

… oplevering ruim voordat je app of UI live moet

Zodat je nog alle tijd hebt om te testen, analyseren en te optimaliseren.

… duidelijkheid: je weet precies wat je krijgt voor welke prijs

En geen verrassingen achteraf.

"... werk van de bovenste plank"
"... werk van de bovenste plank"Roy Ishak, Copywriter & SEO-specialist | Freelance
"... humor, vindbaarheid én conversie"
"... humor, vindbaarheid én conversie"Nicole van Roekel, Online Marketeer | Freelance
"... een glimlach op je gezicht én die van je klant"
"... een glimlach op je gezicht én die van je klant"Denise Klootwijk, Merkstrateeg | Buro Bruut

Wanneer we samenwerken
ziet dat er zo uit:

1. Kennismaking

Stap 1 is een vrijblijvend gesprek om te kijken wat ik voor je kan betekenen.

Gaat het om een app of web? Hoe zien de wireframes eruit? Is er al onderzoek gedaan?

We bespreken je project en wat mijn rol precies wordt.

2. Briefing en input verzamelen

Vervolgens gaan we aan de slag met de strategie. Je deelt bijvoorbeeld tone of voice-documenten, relevante data en alles waardoor ik je UX-copy kan schrijven.

Heb ik alle input? Dan gaan we door met de volgende stap. Ik kijk naar wie onze gebruiker precies is, bekijk hun problemen, zoek de bijbehorende oplossingen en pak je tone of voice-document erbij.

3. UX-writing

Ik schrijf de UX-copy waar jij, en vooral je gebruikers, op zitten te wachten.

Correctieronde

4. Testen en optimalisatie

Je test en valideert de flows en laat me weten wat eruit is gekomen. Aan de hand daarvan optimaliseren we de microcopy.

5. Oplevering

Groen licht? Dan krijg je de copy opgeleverd in Spreadsheets of de Figma-omgeving.