Coach, consultant, course creator, dienstverlener of kennisondernemer die minimaal +- €100.000 omzet draait?
Krijg conversie-copy die ruikt zoals jij, moeiteloos (premium) klanten aantrekt en je kilo's tijd, ergernis en gedoe bespaart.
Je probleem is niet ‘copywriting’.
Ik bedoel:
Je kan aardig schrijven, en bent niet helemaal ontevreden met wat je regelmatig op papier zet, of wat je al hebt staan.
(Of ’t zo goed is als dat je zou willen, nodig is of eist van jezelf: dat laat ik aan jou. Maar aangezien je dit leest, weten we allebei het antwoord.)
Maar hé…
Écht goede copywriting?
En, door de ogen van je publiek, écht anders zijn dan je concurrenten?
En écht je markt raken met je copy, in hun rationele hoofden en emotionele harten, omdat je precies verwoordt wat je markt voelt, en haarfijn laat zien wat je écht verkoopt – zonder dat je je daarbij vies moet voelen?
Andere koek.
En daarnaast:
Je wéét dat écht goede copy zichzelf dik en dik terugverdient – zeker als je ads draait.
Je wéét dat je daar niet genoeg tijd of zin of kennis in hebt om al dat nodige werk en optimalisaties te doen.
En je wéét dat je omzet laat liggen – omdat je copy nóg beter kan – en dat je daardoor niet zo moeiteloos de juiste (premium) klanten aantrekt als je zou kunnen.
Da’s niet het punt.
Dít is het punt:
Je probleem is dat je – nog – niemand kan vinden aan wie je je copywriting kan toevertrouwen.
Iemand die druk en gedoe en to-do’s bij je wegneemt.
Iemand waarbij je zeker bent van een bepaalde kwaliteit.
Iemand waarvan je weet dat ze je een resultaat opleveren.
Ik snap ’t.
Weet je wat het is:
Er zijn in Nederland maar een handjevol écht goede copywriters.
Gelukkig pluk je ze er best simpel tussenuit.
Ik geef je effe een simpele test om te ontdekken of je wel of niet met een bepaalde copywriter in zee wilt gaan:
“Zorgt de copy van die copywriter dat je met diegene wilt samenwerken?”
Nee?
Hoe kan je er dan op vertrouwen dat ze copy voor je schrijven die zorgt dat je publiek, leads en klanten met jou willen samenwerken?
Precies: niet.
Zeker niet in de markt van nu, met meer scepsis dan ooit, meer gratis informatie dan ooit, en meer concurrenten dan ooit.
Dit zorgt ervoor dat je je alleen kunt onderscheiden, opvallen en overwinnen als je er met kop en schouders en torso en benen en enkels bovenuit steekt.
En wie kan je daar beter bij helpen dan…
...de grootste copywriter van Nederland?
Zodra je met mij werkt, weet je een paar dingen zeker:
👉 Je copy is precies zoals jij, je aanbod en business zijn: goed, uniek en resultaatgericht.
👉 Je concurrenten kijken groen en geel naar je, en proberen je na te doen. Wat ze niet lukt, natuurlijk. Want iedereen ziet: dit is copy van jou. (Ik weet er alles van: zelfs business coaches proberen me na te doen. Ik noem geen namen.)
👉 En dat alles terwijl je bakken tijd bespaart die je overhoudt voor strategie, werk wat je wel geinig vindt om te doen, of een dagje strand. Net wat jij wil.
En dat betekent dat je copy krijgt wat resoneert bij je publiek, in de woorden en zinnen die je zelf ook zou gebruiken, die onderaan de streep potentieel (veel) meer omzet oplevert dan nu.
Kortom:
Wat ik voor je kan doen, is 't volgende: ik zorg dat je al die leads en klanten en omzet die je nu laat liggen, wél kunt krijgen.
Dit omdat ik me richt op de copy die vroeg of laat elke lead en klant van je leest:
➜ Sales pages, VSL’s en andere web copy
➜ Advertenties voor Meta, Youtube en TikTok
➜ Check-out pages en up-sell pages in Plug & Pay
➜ Landingspagina’s zoals de opt-in page voor je masterclass
➜ Sales e-mails, launch e-mails, en e-mails voor in je (geautomatiseerde) funnels
Waarschijnlijk brandt er nu een lampje boven je hoofd, omdat je nu ook ziet dat je een pittig gevalletje hebt van omzetlekken in je copy.
Alright:
Dit is wat ik voor je kan doen.
En nu over naar hoe ik dit voor je kan doen, met…
...mijn beproefde, bewezen en befaamde G.R.O.O.T.S.-copywritingproces.
Het is ’t 6-stappensysteem waarmee ik sales copy en content schrijf die mij en m’n klanten een hoop ka-chings oplevert, onderscheidt van de groen-geel-jaloerse concurrenten, en toppers van klanten aantrekt.
Hieronder vind je wat meer context per elk van de 6 fases waar we doorheen gaan zodra we samenwerken.
Of dat nu cruciaal voor je is om te weten?
Neuh.
Maar dan zie je in ieder geval hoe (extreem secuur en gesystematiseerd) ik werk.
Het belangrijkste is:
Terwijl ik door mijn proces zwoeg, hoef jij (bijna) niks te doen.
Ik heb je alleen nodig voor de Beruchte Briefing, een optioneel aansluitende call, en het eventueel sturen van een door-mij-gemaakte online survey.
That’s it.
Dan de details:
Fase #1: Graven
Waar te veel ondernemers, en zelfs copywriters, mee bezig zijn, is dat ze kijken naar wat zij willen zeggen.
Zonde.
Want zodra je zegt – op jouw manier – wat je markt wilt horen…
Dan ben je binnen.
Daarom doe ik uitgebreide marktonderzoek op verschillende manieren:
✔️ Mijn Beruchte Briefing: Hij is pittig, maar elke klant die ‘m invult krijgt kilo’s ideeën, inzichten en inspiratie – en ’t is de basis van de messaging en copywriting die ik voor je fix.
Één keer invullen, en je zit nooit meer zonder contentideeën.
Belangrijk: dit is ’t enige waar ik je bij nodig heb. Verder kun je achterover leunen.
✔️ Online research: ik duik de (anonieme) krochten van het internet in en graaf naar het verborgen goud wat ligt in fora, reviews en andere websites.
✔️ Online enquêtes: als ’t kan, stuur ik altijd een survey naar meerdere segmenten van je publiek. Denk aan prospects, oud-klanten en huidige klanten.
✔️ Interviews: als dat nodig is – want da’s niet altijd zo – interview ik 3 tot 5 klanten.
✔️ A.I: omdat ik vrij specifiek A.I. gebruik, kan ik snel kansen spotten in de taal die je markt gebruikt, de problemen waar ze tegenaan lopen en wat ze écht willen – en niet wat ze oppervlakkig zeggen dat ze willen.
Fase #2: Research
Zodra ik weet waar we kunnen graven, is ’t tijd om het daadwerkelijke graafwerk te doen.
En dat doe ik nogal … obsessief.
Om je een voorbeeld te geven:
Ik verzamelde voor een klant +- 40 A4’tjes aan input voor een sales page van 3000 woorden.
Extreem? Misschien.
Maar wel effectief: de conversie ging keer 5.
Dit komt omdat ik hierin verder ga dan anderen, en kijk naar:
✔️ Demografische en psychografische identiteit
✔️ Symptomen en problemen
✔️ Dromen en (geheime) verlangens
✔️ Obstakels en limiteringen
✔️ Twijfels en bezwaren
✔️ Andere oplossingen die ze overwegen
✔️ Emoties en emotionele staat
✔️ Triggers die zorgen dat ze een oplossing zoeken
✔️ Huidige, valse en nodige overtuigingen
✔️ Klantreis
✔️ Market awareness en sophistication
✔️ Voice of customer-data
✔️ Resultaten van klanten
✔️ Redenen waarom niet-kopers niet kochten
En dan doe ik ook nog ’s aanbodonderzoek, onderzoek naar je unieke tone of voice, en concurrentenonderzoek.
Over die tone of voice van je: die kan ik 1:1 kopiëren, als je wilt. Daarbij kijk ik zelfs naar de gemiddelde lengte van zinnen, woorden, het gebruik van interpunctie, en meer.
Ik waarschuwde je al: ik ben hierin extreem.
Maar als je de beste wilt zijn in je markt, dan moet je doen wat nodig is.
Fase #3: Organiseren
Alles wat ik vind, bundel ik in een ‘Message Map’.
Hierin staat al dat onderzoek van me samengevat, en dat deel ik met je.
Hier kun je in principe onbeperkt veel ideeën uithalen voor je content, net als inzichten voor nieuwe producten, trajecten en diensten.
(Ik zou hier goud geld voor kunnen vragen, maar hé: zo ben ik.)
Fase #4: Opbouwen
Amateurs schrijven copy.
De pro’s die bouwen het.
Ik zorg in m’n sales copy eerst altijd voor structuur, argumentatie en de juiste boodschappen op de juiste plek.
Dat doe ik tijdens, wat ik noem, Strategisch Structureren.
Dit zodat je copy bezwaren wegneemt voordat ze opborrelen, zodat je precies inspeelt op wat je lezer voelt en denkt terwijl ze door je sales copy gaan, en zodat we altijd copy schrijven die perfect resoneert bij wat ze voelen, denken en (niet) willen.
Fase #5: Tikken
Dan over naar ’t schrijfwerk.
Spreekt voor zich.
Fase #6: Slijpen, schaven en snijden
En, opnieuw: de amateurs zetten tijdens deze fase de puntjes op de i.
De pro’s?
Die snappen dat redigeren juist je copy kan maken en breken.
Ook dit doe ik weer een tikkeltje … extreem.
Zo lees ik minimaal 5 tot 10 keer je sales copy hardop voor, check ik waar ’t hapert en fix dat.
En, als de tijd het toelaat, laat ik nog ’s een externe tekstcorrector ernaar kijken.
Alright:
Dit was dan ’t hele proces over m’n copywriting zelf…
Maar daarnaast – hoor ik dan, hè – ben ik ook nog 's een toffe peer om mee samen te werken.
Ik bedoel maar:
Ik ben belachelijk snel, en flexibel.
De doorlooptijd van een samenwerking hangt af van m’n agenda, maar: ik werk misschien 2 tot 3 keer zo snel als m’n collega’s. Jep, dat weet ik zeker.
Ook handig: als je me mailt of appt, krijg je hooguit binnen een uur antwoord voor me.
Ik hou je altijd up-to-date, zodat je weet wat er speelt en wanneer je wat kan verwachten.
Je krijgt constant updates van me over waar ik mee bezig ben, wat er moet gebeuren en wanneer. Je weet altijd precies hoe de tijdlijn en ’t proces eruit ziet.
Zodra ik marketingkansen en -risico's spot, hoor je 't meteen van me.
Je kunt je voorstellen dat ik enorm veel inzichten uit al dat onderzoek kan halen. Denk aan onderdelen in je aanbod waar klanten op afknappen, denk aan nieuwe producten of trajecten die je kunt maken, en meer.
Ik maak en verkoop zelf ook infoproducten en coaching – en weet daar wel 't een en ander over.
Dat wil zeggen: ik kan je helpen om de cursus of traject of boek te optimaliseren voor sales, consumptie en meer.
(Mijn cursusklanten zijn lovend over de producten die ik maak, waardoor ze steeds weer blijven kopen bij me. Kan ik je ook mee helpen.)
Je krijgt gratis m'n Message Map.
Met daarin dus AL mijn onderzoek: van je markt tot aanbod, tot je tone of voice en concurrentie.
Je krijgt standaard 2 correctierondes.
Meestal is (g)eentje nodig, maar toch.
Ik presenteer de copy aan je, en neem je stap voor stap meer door 't wat, hoe en waarom.
Zodat je weet welke keuzes ik maakte, en de redenen daarvoor. Hint: op basis van research, psychologie en sociologie.
Je hoeft m'n hand niet vast te houden en hebt geen omkijken naar me.
Ik werk zelfstandig.
Als ik je nodig heb, dan hoor je het vanzelf. Dan kun jij verder gewoon je ding doen.
Ik werk met je, niet voor je.
Ik bedoel: het is niet dat ik effe een muur kom schilderen bij je. Je copy is iets wat een business kan maken of breken.
Voeg er daarbij nog ’s aan toe dat ik me extreem verantwoordelijk voel voor mijn klanten, en je snapt: ik ben een partner aan je zijde – geen ja-knikkende uitvoerder.
Kost dat?
Omdat ik maatwerk lever, werk ik ook met prijzen op maat.
Maar, als indicatie…
Ga er maar vanuit dat ik (veel) duurder ben dan de gemiddelde copywriter die je tegenkomt.
Dit is wat andere ondernemers over me te zeggen hebben:
Zoals je ziet: het zijn niet de minste.

Michel Mousa
LinkedIn Consultant
Mousa Consulting

Raymon Truijen
LinkedIn & Personal Branding Coach
TWIST Marketing

Roy Ishak
Copywriter
Freelance

Chris Rommers
Website- & conversiespecialist
chrisrommers.nl

Diana Arkeveld
Systemisch Expert & Coach
De Authentieke Vrouw

Caressa Timmermans
Videomarketeer en presentatrice
Zakelijk Zichtbaar

Frank Bruin
Mentor voor creatieve zzp’ers
FrankBruin.nl

Rowena Rousseau
Expert Online Geld Verdienen
Become Financially Free

Jorn Kirkels
Performance Coach
Cellular Performance

Nicole van Roekel
Online Marketeer
Freelance

Denise Klootwijk
Merkstrateeg
Buro Bruut

Dylan Struik
E-commerce Coach
Conversie Versneller

Hanneke Vogels
Sales Tech Director
Stryfes

Robin Bouwman
Paid Media Expert
Bouwman Consulting

Ruud Rotteveel
Schildklierspecialist
Revolutionair Gezond

Hannelore Kron
Positioneringsspecialist
Marketing Party

Samuel Draijer
Osteopaat
Blijvend Pijnvrij

Manon van der Weegen
Webdesigner & Branding Expert
Brand It Up

Anne Loosveld
Ruitercoach
Anne Loosveld Coaching

Sandra Mochèl
Lifestyle Coach
&Soul

Mike van den Maegdenbergh
Sales Expert
Scheffenbergh Consultancy & Sales
Maar hé: zoek vooral verder.
Misschien past een ander toch beter bij je.
Vergelijk je gewoon de boel nog effe een keer, voor de zekerheid.
Kijk je bij welke copywriter je ’t meeste vertrouwen voelt, en dan…
O, daar ben je weer.
En dan nog een laatste dingetje:
Ik ben niet voor iedereen.
Daarom wil ik een paar dingen zeker weten:
✔️ Je verkoopt iets wat ik aan m’n bloedeigen moeder zou verkopen.
✔️ Je wilt sales copy die geld oplevert – dus geen blogs, geen SEO-teksten, geen artikelen en geen andere van dat soort loze content.
✔️ Je snapt dat mijn conversie-copywriting een zak duiten kost – en dat het er veel meer kan opleveren. Nu hoef je natuurlijk niet alles in één keer te laten fixen – we kijken samen wat de hoogste prioriteit heeft, en wat ’t laagst hangende fruit is.
(Ik geloof namelijk heilig in meer langetermijnsamenwerkingen. Maar hé: dat hoeft natuurlijk niet.)
Na ons Copy Consult maak ik een gedetailleerde prijsopgave voor je. Want, net zoals copy niet one-size-fits-all is, zijn projecten dat ook niet – en dat vraagt om een prijs op maat.
Als je bij die drie eisen van hierboven een vinkje kan zetten, zit er nog maar een ding op:
Vraag hieronder je Copy Consult aan.
Tijdens deze call van 30 minuten leren we elkaar kennen, bespreken we wat je precies nodig hebt, en hoe ik je daarbij kan helpen.
Als ik je niet kan helpen, hoor je dat ook eerlijk van me.
Kan aan een paar dingen liggen:
Ik heb beperkt plek, ben kieskeurig in met wie ik samenwerk en wil ook af en toe een dag vrij. Ziet m’n vrouw me ook nog eens.
Vraag je Copy Consult aan, en we spreken elkaar binnenkort.