Vraagje, hè. Aan wie de kolere moet je je copy nou weer uitbesteden?
Pak effe pen en papier.
Want, dames en heren, het is tijd voor De Grote Tekstschrijvers Bingo.
Klaar voor? 👇
Daar gaan we:
“Taal is echt mijn ding.”
Check.
“Ik schrijf lekker leesbare teksten voor je.”
Kras maar door.
“Je hebt sterke teksten nodig om klanten voor je te winnen.”
BINGOOO!
Niet dat dit soort uitspraken goed of fout zijn, hè.
Braaf is ‘t wel. En middelmatig.
Want, beste mensen, er zit geen lef in.
Of heb je deze claims nog niet eerder gehoord? Want dan eet ik een vegan shoarmaschotel op. En dat eet ik minder graag dan een hoed.
Kijk:
Veel tekstschrijvers willen gewoon lekker schrijven – en niet verkopen.
Voel je dat ook?
De koude rillingen joggen al over m’n rug.
Want ‘t ergste komt nog.
Sales? Vies.
Gedurfd? Eng.
Conversiegericht? Bah.
Veel ‘copywriters’ schrijven SEO-shit, Sinterklaasgedichten of socialmediageloel.
Als je dat soort teksten schrijft, ben je weer de zoveelste toetsenbordridder of leuke-teksten-tikker.
En da’s andere koek dan conversie-copy.
(No offence, tekstentikkers.)
Heb een heel simpel voorbeeld voor je
Laat je je haar knippen door een kapper, of je hondentrimster?
Ik bedoel: ze gebruiken beiden een schaar … maar het is toch echt niet hetzelfde.
Da’s m’n punt.
Kijk, jij en ik … wij willen geen ‘leuk’.
Want ‘leuk’ is niet wat je nodig hebt – en ‘leuk’ is niet wat ik schrijf.
Je copy moet gemarineerd zijn in jouw eigen stijl, converteren als een malle en ook nog ‘s opvallen. Anders halen je concurrenten je lachend in.
Dát is wat je zoekt – en dát is wat ik voor je schrijf.
Krijg je meer koopklare klanten en vrijgespeelde vrijheid mee.
Omdat je meer omzet draait en sneller groeit met je business. Zonder dat je harder werkt, of dat je advertentiebudget een bijbaan moet zoeken.
Omdat je meer tijd krijgt om te investeren in de favoriete zaken binnen je business. Of gewoon in je hobby’s, familie en vrienden.
En omdat je tegen jezelf kan zeggen: vandaag blijf ik in m’n nest liggen – zonder je schuldig te voelen. Want je weet: m’n leads, klanten en omzet vinden me vanzelf.
(Doe ik vaak zat.)
Kortom: meer geld, meer tijd en meer vrijheid.
Wacht effe.
Er brandt opeens een lampje boven m’n hoofd:
Je copywriter vinden is eigenlijk hetzelfde als de oppas regelen voor je kind of viervoeter.
Dat doe je niet aan de eerste de beste vreemdeling met gladde praatjes, die zegt dat-ie wel vaker op een kleintje past.
Wel aan iemand waar je bij voelt: dit zit goed.
En dat veilige, vertrouwde gevoel is je meer waard dan het besparen van wat euro’s.
Hoop ik.
Toevallig is er niets duurder dan een goedkope copywriter.
Ik laat ‘t je effe zien.
Stel: je huurt iemand in.
En die copy komt in je mailbox.
Het is … mwah.
En nu?
Weer zelf schrijven?
Eindeloos feedback geven?
Een andere inhuren en hopen op het beste?
Neuh. Geen optie.
Dus zet je die tekst maar online in de naïeve hoop dat het je wat oplevert.
Al is het maar een beetje.
En dan blijft het akelig stil. Té stil.
En dat is muy klote.
Vink weer met me mee:
- Je investering in die copywriter verdien je niet terug, dus die is pleite
- Je mist leads en klanten, omdat je ze niet overtuigt van jouw waarde
- Je copy is niet van dezelfde standaard als jouw business. En da’s zuur
- Je verspilt tijd aan iets wat je geen euro oplevert – maar wel een hoop kopzorgen
- Je publiek knapt misschien wel op je af, omdat dit net-niet-stijltje totaal niet is wat ze van je gewend zijn
Dat zeg ik: de gevolgen van een mwah-copywriter zijn niet mals.
Ik moet effe wat opbiechten aan je.
Ik was zelf ook zo’n leuke-teksten-tikker.
Dacht het allemaal te weten, omdat ik geinige dingen schreef.
Tot ik leerde hoe copywriting écht werkt.
En dat gaat niet over leuk of geinig. Over trucjes, techniekjes en woordspelingen.
Copywriting gaat over verkopen terwijl je schandalig jezelf blijft.
Over vermaken, informeren en overtuigen.
Hoofden raken, harten overtuigen, en handen tot actie aansturen.
En om dat te doen – écht goed te doen – heb je een systeem nodig om op te vertrouwen.
Een eigen, unieke aanpak om je copy op te bouwen.
Net zoals jij een unieke aanpak hebt in je trajecten, cursussen of diensten. Iets waardoor je weet dat je resultaten oplevert voor je klanten.
Maar helaas: copywriters zijn luie wezens.
Willen gewoon lekker creatief schrijven, en meer van dat gelul.
Michel Mousa
LinkedIn Consultant
Mousa Consulting
Ik niet. Verdomme.
Omdat conversie-copy niet geschreven wordt – het wordt bij elkaar verzameld.
En ik onthul je onderaan de pagina hoe mijn Conv-
Wacht.
Voor de luie donders onder ons: klik op de knop hieronder, en je ziet meteen wat je precies krijgt als we samenwerken.
Aan alle doorzetters: lees deze veel te lange opsomming met me mee.
Marktonderzoek, concurrentenonderzoek, aanbodonderzoek, strategisch nadenken, structureren, wireframen, brainstormen, schrijven, schrappen, verbeteren, vervangen, uitvergroten, nuanceren en…
Je snapt me.
Al dit zware voorwerk is wat bepaalt hoe je copy converteert.
Het ding is: dit doe je er niet effe bij.
En ’t is ook niet iets wat je elk project uit de losse pols schudt.
Mocht je toch nog iemand vinden die dat wel voor je wilt doen: sterkte ermee.
Want de meeste copywriters hebben er geen kaas van gegeten, omdat ze geen duizenden euro’s neerleggen voor trainingen.
En alsof je zoektocht niet erger kon:
Hebben we het al gehad over je stijl?
Da’s ook altijd weer een frustratiefestival.
Ik bedoel: hoe zorg je dat iemand anders schrijft zoals jij schrijft slash praat … en dan beter?
Ingewikkeld.
Misschien kom je uit op een tone of voice als ‘open, vriendelijk en meedenkend.’
Keurig.
En met jou nog 5628 anderen die diezelfde ‘unieke’ stem hebben.
Kijk, dit is geen tone of voice.
Dit is wat ze van je vragen in een vacature bij het lokale bejaardentehuis.
Wat je nodig hebt, is iemand die je woordgebruik, ritme en persoonlijkheid samensmelt in copy die converteert – en niet iemand die alleen maar z’n eigen stijl op papier kan zetten.
Je snapt ‘t: heb je ook een bewezen aanpak voor nodig.
Ik ben niet gebeten door een radio-actieve spin om dit te krijgen.
Werd niet op een dag wakker met nieuwe krachten.
Ben niet geboren op een andere planeet.
Nope.
Ik heb honderden uren en duizenden euro’s in de ontwikkeling van m’n copywritingsysteem gestoken.
Want leren van de beste copywriters ter wereld is geen goedkoop geintje.
Mijn systeem?
Komt er zo aan.
Beloofd.
Eerst: valt ‘t kwartje?
Dat je geen copywriter kon vinden is geen wonder.
Sterker nog: toen ik zelf een copywriter zocht als vervanger, realiseerde ik pas wat een monnikenwerk ‘t echt is.
Ligt dus niet aan jou, je aanbod of je business – het ligt aan de veilige copy van cliché-copywriters.
Aan het feit dat ze vooral bezig zijn met lekker schrijven, terwijl conversie-copy vraagt om zo veel meer dan dat.
Aan de wil om dodelijk saaie research te doen, mee te denken over je propositie, positionering, unieke aanbod, de waarde die je levert, je stijl en meer.
En dat is waar mijn eigen aanpak omheen is gebouwd:
De Conversie-Copy Code 🚀
Ja ja, ik weet het: zoiets intrigerends heb je nog nooit gehoord.
Ik laat 't je zien:
Opletten, hè. Want het is een hele hoop.
🎤 Schrijfstijl Sessie
Voor copy die geen concurrent ter wereld na kan doen, omdat ‘t gedipt is in jouw persoonlijkheid, stijl en kijk op de wereld.
- Welke unieke mix van de eigenaardige 9 ToV-types ben jij? Samen komen we er uit
- Wat is jouw ananas-op-pizza-visie, en kunnen we daar iets mee? Moeten we daar wel iets mee?
- Hoe stoppen we meer ‘jij’ in je conversie-copy? Ik heb zo m’n verhelderende oefeningen om erachter te komen
🕵️♂️ Markt Mindset Analyse
Zodat je leads rationeel en emotioneel bijna geen ‘nee’ meer tegen je kunnen zeggen:
- Achterhalen van de échte identiteit, problemen, dromen en obstakels van je klanten. Want dat is zelden wat je denkt
- Je klanten liegen gegarandeerd tegen je. Wat willen ze tussen de regels door duidelijk maken? Mijn leugendetector prikt er zo doorheen
- Ontrafelen van de oerverlangens, -angsten, -motivaties en -behoeften van je klanten door internetonderzoek, surveys en/of interviews
🥊 Concurrentie Check
Omdat je wilt opvallen tussen al die concurrenten van je. Want, laten we wel wezen: jij bent beter.
En dat mag je markt weten ook.
- Misschien zie jij concurrent A niet als je concurrent. Denkt je lead daar ook zo over?
- Blootleggen van de beloftes die je concurrentie maakt – en die wij ethisch omver blazen
- Ontdekken van de proposities die we als de pest moeten vermijden, zodat we de aandacht van je klanten vastgrijpen en vasthouden
⛏️ Aanbod Deep Dive
Je verkoopt je kennis. Maar dat is te oppervlakkig. Wat verkoop je nou écht? Welke transformatie maak je mogelijk?
- Achter jouw aanbod zit een bizar, interessant, of gek verhaal – maar weten je leads dat wel?
- Waarom is jouw aanbod de enige oplossing voor je klanten? Nu nog een vraag, dalijk een weet
- Garanties, bonussen, schaarste en urgentie: we kijken hoe we deze conversieboosters eerlijk inzetten om meer te verkopen zonder agressieve marketingtrucs
🏗️ Strategisch Structureren
Deze lawine aan input is pas bruikbaar als je de rode draden en gouden inzichten eruit weet te halen. Dat regel ik allemaal, en verwerk ik in het geraamte van je copy.
Hier smelt ik het ‘wat we zeggen’ samen met ‘hoe we dat zeggen’.
- Uitpluizen invloed van al die research op je copy, en dat plaatsen in een framework
- Bedenken van een uniek big idea: de rode draad achter je copy
- Wat moet je lead geloven voor ze ‘ja’ tegen je zeggen? Ik zet de nodige overtuigingen in de juiste volgorde
⌨️ Conversie-Copywriting
Dit is de brug tussen je klanten en jou. Het resultaat van al dat onderzoek, brainstormen en hersencardio.
- Gericht op keiharde sales, zonder je vies te moeten voelen
- Speelt in op de diepste, menselijke verlangens en frustraties van je lead, waardoor je vaker een ‘ja’ krijgt
- Copy die voelt alsof ik in je hoofd gekropen ben en je stijl, input en de unieke onderdelen van je business rechtstreeks van de bron heb gedownload
Niet inkakken. Er is nog meer:
✅ Gratis Copy Consult
Oftewel: ons kennismakingsgesprek. Hierin kijken we waar je m’n hulp nodig bij hebt, en of ik je kan helpen.
Ik zeg vaak zat ‘nee’ tegen projecten. Want – heel eerlijk – soms is copy niet het probleem.
Moet je eerst nog sleutelen aan je aanbod of positionering, bijvoorbeeld.
Dat krijg je gewoon van me te horen, net als wat namen die je daar mee kunnen helpen.
✅ Copy Tours
Over de schutting gooien? Niets voor mij.
Via handige Loom-videos neem ik je door de copy heen, en leg ik je uit wat ik heb gedaan – en waarom.
Heb je altijd duidelijkheid.
✅ Mini Copy Review
Net voordat je copy live gaat, check ik het nog effe.
Zo weet ik zeker dat alles staat waar het moet staan, en je design de copy niet in de weg zit.
✅ Ik mis nooit een deadline
Ik kwam nooit te laat op school. Krijg ik de zenuwen van.
Daarom zorg ik dat ik altijd op tijd ben, zodat je complete planning of lancering niet in de soep dondert.
✅ Je hebt geen omkijken naar me
Je hoeft me niet te begeleiden als de een of andere stagiair die net droog achter de oren is. Ik heb aan een half woord genoeg.
✅ Correctierondes en tekstcorrector
Je krijgt standaard 2 correctierondes per tekst.
Kunnen we altijd nog effe de kleine veranderingen fixen, zonder dat je een hartaanval krijgt bij een verrassingsfactuur.
Akkoord op je copy?
Mijn externe tekstcorrector kijkt er met een fris paar ogen naar, en haalt eventuele typo’s eruit.
✅ Napraten tijdens onze afsluitende call
Meestal is het project klaar zodra de teksten zijn opgestuurd. Bij mij niet.
Ik geef je nog de kans om het een en ander te bespreken, onze samenwerking door te nemen en je laatste vragen te beantwoorden.
✅ Constant updates over de vooruitgang
Je wilt je niet steeds afvragen hoe het project loopt. Je wilt niet steeds berichtjes moeten sturen of we de deadline nog halen.
Nope.
Je wilt duidelijkheid.
Daarom stuur ik je regelmatig updates, en weet je altijd hoe de vlag erbij hangt.
✅ Als ik conversielekken spot, hoor je het direct van me
Copy is één onderdeel van je marketingmachine.
Maar: die copy werkt voor geen moer als je geen verkeer hebt of je aanbod niet is wat je markt wilt zien.
Denk ik gewoon met je over mee.
Als je wilt.
✅ Alle research samengevat en gepresenteerd in je eigen Conversie-Copy Message Map
Heb je meteen bakken input voor in je contentmarketing. Allemaal in een overzichtelijk Doc, en gepresenteerd via Loom.
Hanneke Vogels
Sales Tech Director
Stryfes
BELANGRIJK:
ik schrijf niet voor iedereen.
Wel als je een coach, consultant of dienstverlener bent die klaar is om met kop en schouders boven de rest uit te steken.
Een beetje zoals ik in het openbaar, eigenlijk.
Je bent ook geen beginner meer.
Je snapt marketing, kijkt niet raar op als ik het heb over funnels en ziet in dat je moet investeren om vooruit te gaan.
Maakt niet uit of je een zzp’er bent, of al een team hebt.
In de B2B of B2C? Kan allebei.
Het gaat erom dat je je kennis verkoopt in een cursus, programma, traject, dienst, boek of ander format.
En je bent klaar om serieus te investeren in je grootste moneymaker: conversie-copy.
En 't wordt nog erger.
Ik schrijf lang niet elk soort copy.
Blogs? Artikelen? Whitepapers?
Nee, dank u.
(Da’s niet eens copy. Dat is content. Maar dat is een eindeloze strijd die ik voer met tekstschrijvers.)
Een aanvraag, een offerte, een sales call in je agenda, een directe verkoop, een mail in je inbox?
Mij wel bellen.
Denk aan:
- Webinars
- Opt-in pages
- E-mail funnels
- Homepagina’s
- Up-sellpagina’s
- Over mij-pagina’s
- Dienstenpagina’s
- Landingspagina’s
- Video sales letters
- Complete websites
- (Long-form) sales pages
- Socialmedia-advertenties
De Conversie-Copy Code, dus.
Mijn eigenwijze visie op copywriting, gegoten in een bewezen systeem.
Om de hele handel voor je samen te vatten:
👉 Krijg bizar veel extra’s, waaronder je eigen Message Map
Al het onderzoek samengevat, constante updates, uitleg over je copy via Loom, correctierondes, externe tekstcorrector, review voor livegang van je copy, afsluitende Q&A.
‘T is alsof je een biertje bestelt, en je krijgt er gratis een 5-gangendiner bij cadeau.
👉 Krijg conversie-copy in jouw toon, die ook ‘s nog de juiste emotionele snaar raakt bij je leads
Je krijgt copy die voelt als ‘jij’, blijft plakken bij je klanten en past binnen de stijl van je business of merk.
👉 Verspil geen druppel tijd of energie meer aan je copy, waardoor je winstgevender werk kunt doen
Doe jij gewoon jouw ding, doe ik het mijne.
Ik heb je alleen nodig tijdens mijn Beruchte Briefing – daarna laat ik je met rust.
Kun jij weer werken aan wat op dat moment nodig is.
👉 Voel weer een flinke dosis adrenaline en motivatie om je marketing op te schroeven en groter te denken
Omdat je weet: die copy zit wel snor.
Daarom kan je opschalen met je advertenties, stuur je leads zonder rode vlekken naar je website of funnel, en draai je meer succesvolle lanceringen.
👉 Krijg meer sales door copy gebaseerd op psychologische principes, onbekende conversiestrategieën en de menselijke aard
En dan wel ethisch en doordacht. Overtuigen op de juiste manier.
Niet door je klanten te dwingen, maar juist omdat ze zelf niets liever willen dan met jou samenwerken.
Kost dat?
Ik heb geen flauw idee.
Ligt er echt helemaal aan wat je nodig hebt.
Wat ik wel weet: ik hoor bij de duurste copywriters van Nederland.
Als je daar van schrikt, wordt het waarschijnlijk geen match.
Maar hé: zoek vooral verder.
Misschien past een ander beter bij je.
Vergelijk gewoon de boel nog een keer.
Kijk je welke van de werkwijzes het best bij je past.
En dan…
O, daar ben je weer.
Vraag meteen je Copy Consult aan.
Dat doe je door wat korte vragen te beantwoorden, wat je een minuut of 3 kost.
Kom ik binnen hooguit 2 werkdagen bij je terug om onze call in te plannen.
Tijdens dit gesprek kijken we waar je mee zit, waar ik je mee kan helpen en hoe we dat regelen.
Deal?
Ruud Rotteveel
Schildklierspecialist
Revolutionair Gezond
FAQ
Ligt helemaal aan de context. Soms wel, soms niet. Krijg je meteen een gratis tip van me: hoe meer je vertelt, hoe meer je verkoopt.
Soms heb ik een klantenstop. Soms ben je meteen aan de beurt. Soms moet je een week of 1, 2 of 6 wachten.
Natuurlijk: mijn Sales Copy Secrets – 99 van mijn beste bewaarde copywritinggeheimen.
Ik hoopte al op deze reactie.
Want dat betekent: m’n copy doet iets met je. En da’s de bedoeling.