Webteksten laten schrijven

Wanneer je worstelt met je webteksten, maar het nu welletjes vindt

Kijk, ik hoef je niet uit te leggen dat ’t niet meevalt met die websiteteksten.

Ze staan al een eeuwigheid op je to do.

Omdat je nieuwe website eraan komt, je je nieuwe dienst of training gaat lanceren, of omdat je de resultaten van je website wilt opkrikken.

Maar dat schrijven stel je lekker uit. Of: je begint er niet eens aan.

Je hebt er geen tijd voor, zin in of mist de copywritingkennis die nodig is om converterende copy te schrijven.

“Komt wel”

Maar we weten allebei: die copy gaat zichzelf niet schrijven. Niet binnen je deadline, passende tone of voice en al helemaal niet resultaatgericht.

En zelf wat aanklooien… daar zit je niet op te wachten.

Dan krijg je op-zich-niet-slechte-maar-eigenlijk-is-het-niks-teksten.

En is “op zich niet slecht” goed genoeg voor je?

Voor je bezoekers en klanten?

Hell no.

Je moet gewoon retegoeie copy op je site hebben. En snel een beetje.

Want als je webteksten nou eenmaal goed staan kan je door. Met je bedrijf, marketing en klanten

Wat je niet wilt is om zelf nog tekst te moeten tikken. En vooral: geen kostbare minuten, greintje energie of barstende koppijn meer verspillen aan die verrekte web copy.

Copy die ook nog eens:

  • SEO-proof is
  • klinkt zoals jij dat wilt
  • het juiste type klanten aantrekt
  • jou onderscheidt van je concurrentie
  • verkoopt, maar niet Amerikaans en pusherig is

Je snapt: het is tijd voor hulp.

Het is tijd om je webteksten te laten schrijven.

Wat je nodig hebt is een partner aan je zijde, een stel frisse ideeën én iemand die je webteksten voor je schrijft

Dat klinkt als een speld in een hooiberg, maar is het niet.

Sterker nog: de oplossing voor je copyproblemen is één klik bij je vandaan.

Ik help je af van je kopzorgen

Ik schrijf je webteksten voor je, waardoor je:

  • tijd overhoudt in plaats van verspilt (wat zou je met die extra tijd doen?)
  • eindelijk een tekstueel geheel op je website krijgt (waarbij alle pagina’s in dezelfde tone of voice staan)
  • kilo’s stress van je af voelt glijden (omdat je weet dat je webteksten nu eindelijk voor je werken – in plaats van andersom)

En door die nieuwe copy:

  • haal je meer leads, klanten en dus omzet binnen (en zorg je dat je bedrijf groeit én winst stijgt)
  • maak je duidelijk wat je precies voor wie doet (zodat je het je potentiële klanten een no brainer maakt om voor jou te kiezen)
  • maak je het jezelf stukken makkelijker om in de top 10 van Google te komen (waardoor je meer relevante bezoekers op je website krijgt)
"... een van de meest talentvolle copywriters van Nederland"
"... een van de meest talentvolle copywriters van Nederland"Nathan Veenstra, SEO-specialist | Optimus Online
"... een aanrader"
"... een aanrader"Robin Bouwman, Paid Advertising Specialist | Bouwman Consulting
"... 3 salespages, homepagina en over ons-pagina perfect opgepakt"
"... 3 salespages, homepagina en over ons-pagina perfect opgepakt"Astrid van der Made, E-commerce Business Coach | Succes met je Webshop

Een dingetje: ik ben niet voor iedereen

Wel ben ik kieskeurig – over met wie ik samenwerk.

We zijn geen match als je:

… “leuke teksten” wilt hebben
… klanten niet tevreden met je zijn
… iemand zoekt die alleen uitvoert, en niet meedenkt

Maar wel als je een (online) dienstverlener bent, zoals…

…een coach, designer, marketeer, makelaar, IT-er, consultant. Of wanneer je een SaaS-bedrijf hebt.

En daarnaast:

  • zie je de waarde in van retegoeie copy
  • heb je voor jezelf deels je marketingverhaal helder
  • heb je een aanbod waar mensen op zitten te wachten

Je investering in webteksten

Tuurlijk: je wilt weten wat je ongeveer moet investeren in conversie-copy.

Het ding is dat ’t er nogal aan ligt wat ik voor je moet schrijven, en hoeveel onderzoek ik moet doen.

Tijdens ons vrijblijvende kennismakingsgesprek maak je dat duidelijk aan me. Daarna maak ik een offerte op maat voor je – en weet je precies waar je aan toe bent.

Een tipje van de sluier: ik ben niet goedkoop.

Je krijgt véél meer dan alleen een gevuld Docs-document

Ik zet een stapje extra voor je. Wat zeg ik – grote passen, zelfs.

Bij elk type webtekst krijg je extra’s. Denk aan:

… een laatste check voordat je teksten live gaan

Zo weet je zeker dat de copy staat waar-ie moet staan op je website of salespages.

… oplevering binnen maximaal 4 weken

Zodat je snel weer verder kan met je bedrijfsgroei, marketing en meer. Ligt er natuurlijk aan hoe groot het project is en hoe snel we handelen – maar ik streef er naar om je webteksten binnen 4 weken naar je te sturen.

… alle contactmomenten die we hebben

Die zitten gewoon inbegrepen in je projectprijs. Je betaalt niks extra’s.

… handige wireframes

Door die wireframes weten jij en je websitebouwer precies waar welke copy moet komen. Ook krijg je aanbevelingen voor het design.

… advies voor je menustructuur

Mocht je die nog niet hebben staan, of wanneer ik ‘m nog niet helemaal top vind.

… (aanvullend) zoektermenonderzoek

Zodat je de juiste doelgroep aanspreekt met de juiste zoektermen.

… 2 gratis correctierondes per tekst

Om de puntjes op de i te zetten.

… een samenvatting van doelgroep-, aanbod- én concurrentenonderzoek

Ik duik de diepte in, om het maar even met een understatement te brengen. Al m’n research vat ik voor je samen en krijg je cadeau van me. Je krijgt er nieuwe inzichten door, die je weer gebruikt voor je andere marketing.

… uitleg over wat ik heb geschreven, en waarom

Zo weet je precies het hoe, wat en waarom. Als je dat wilt, dan.

Tuurlijk neem ik je SEO ook mee

Dat spreekt voor zich.

Ik gebruik m’n tools om interessante zoektermen te vinden. Deze zoektermen pluis ik verder uit, zodat je webtekst precies is wat je potentiële klant wil vinden.

"... werk van de bovenste plank"
"... werk van de bovenste plank"Roy Ishak, Copywriter & SEO-specialist | Freelance
"... humor, vindbaarheid én conversie"
"... humor, vindbaarheid én conversie"Nicole van Roekel, Online Marketeer | Freelance
"... een glimlach op je gezicht én die van je klant"
"... een glimlach op je gezicht én die van je klant"Denise Klootwijk, Merkstrateeg | Buro Bruut

Onze samenwerking in een praktisch stappenplan:

1. Kennismaking

Je plant een gratis (en gezellig :-)) kennismakingsgesprek met me in. Je vertelt waar je mee zit, en ik kijk of ik je kan helpen. Als dat niet zo is zeg ik je dat ook eerlijk. Om je te helpen krijg je een handige intake.

Na ons gesprek weet je direct of het klikt, en of ik de juiste man voor je klus ben. Ook krijg je een offerte van me.

2. Briefing en onderzoek

Je krijgt een uitgebreid briefingsdocument van me. Dit is om onze briefing via Zoom voor te bereiden. We kijken naar je aanbod, doelgroep, tone of voice en meer.

Na de briefing weet ik alles over je aanbod, bedrijf en doelgroep – en kan ik aan het werk met je copy.

3. Wireframing en copywriting

Ik duik m’n copy-grot in, verzamel alle onderzoeksresultaten, schets je pagina’s en schrijf je webteksten.

Correctieronde

4. Revisies

Je geeft feedback op de webteksten en die verwerk ik.

Ik moet bekennen: niet altijd. Wanneer dat zo is, leg ik je uit waarom het beter is als je copy blijft zoals ik het geschreven heb.

5. Laatste check

Nadert de deadline? Dan controleren we de teksten voor de allerlaatste keer, zodat we zeker weten dat ’t goed zit.

6. Live gaan

Je krijgt alle webteksten via Google Docs. Je levert deze in bij je webbouwer, en die uploadt ze. Of je doet het zelf, kan natuurlijk ook.

Dus, nu sta je voor een keuze

En die is: wat nu te doen?

Je kan twee richtingen op.

Je kan achteruit

Je doet niks, waardoor er niks verandert. Geen webteksten – wel verloren tijd, energie, bezoekers en klanten.

Of… je gaat vooruit

Je plant een vrijblijvend en gratis gesprek met me in. We bellen of Zoomen een half uurtje.

Je vertelt waar je mee zit. Ik kijk of ik je kan helpen. Zo niet: dan zeg ik het ook.

Dit is 100% vrijblijvend. Je zit nergens aan vast, en bent niks verplicht.

Het handigst is via Calendly, m’n online agenda.

Of… je gebruikt het formuliertje hieronder – da’s ook prima.