‘Doe mij maar een kilo Spaanse karbonades. Die van de e-mail’
Voorjaar, 2019. De oven maakt duidelijk dat-ie klaar is met het grillen van onze befaamde grillworst met kaas.
(Mijn ouders hebben een slagerij – en vandaag sta ik met m’n moeder achter de toonbank.)
‘E-mail?’
Moeders kijkt me aan alsof ik d’r vertel dat ik vrijwillig veganist word.
‘O ja, ik had al onze klanten een mailtje gestuurd over dat Spaanse varkensvlees wat we hebben.’
Wat denkt u?
Dat vlees uit die mails verkocht als een tierelier, en bracht enkele honderden extra omzet in het laatje.
En dat, beste lezer, is mijn ontgroening in conversie-copywriting.
M’n hakbijl heb ik inmiddels ingeruild voor ‘t toetsenbord
Zodat ik elke dag met conversie-copy mag werken.
Wat zeg ik: ik ben er geobsedeerd door.
Want, wat mij betreft, valt er nog een hele hoop te winnen in de copy van Neerlands ondernemers.
Ik bedoel … hoeveel onderscheidende copy zie je nou écht?
Dat zeg ik.
Daar moeten we wat mee
Maar om je dat te leveren, moet je zo on-ge-lo-fe-lijk veel weten.
Want conversie-copy is geen kwestie van leuke tekst.
Het moet onderscheidend zijn.
Opvallen, en de aandacht grijpen.
Verkopen, zonder over te komen als louche autohandelaar.
Je lezer op een diep emotioneel niveau raken. Precies zeggen wat zij willen horen. De oplossing aanbieden die ze nodig hebben.
Niet met over-de-top-claims, maar met goudeerlijke beloftes.
Klinken als jezelf, maar converteren zoals je nooit zelf gekund had.
En dat kost je jaren om te leren.
En niet door bij Jan en alleman te studeren
Wel door te leren van de beste copywriters ter wereld.
No kidding.
(Ik zal je alle namen besparen. Als je ergens een internationale A-list copywriter voorbij ziet komen, kan je gewoon aannemen dat ik van diegene geleerd heb.)
Sales pages, research, surveys, storytelling, structureren, headlines, e-mail (campagnes), copy voor in funnels, intro’s, bullets, over mij-pagina’s, home pages: noem alles maar op.
En dat kostte me een rib, linker-achillespees, m’n favoriete knieschijf en meer uren en euro’s dan ik zou willen.
Maar ‘t was het allemaal waard.
Want het bracht mij m’n Conversie-Copy Code
Da’s m’n eigen systeem, gemaakt op basis van elke vezel copykennis die ik heb.
Al die tientallen boeken en dure trainingen zijn hier op de een of andere manier in verwerkt.
Want ik was er klaar mee om elk project te freestylen, en me te voelen alsof ik maar wat deed.
Ik moest een eigen aanpak hebben om op te bouwen, vertrouwen en te gebruiken.
Een beetje als m’n vader die z’n snijtechniek perfectioneerde, waardoor-ie nu snel, veilig en secuur werkt. En niet constant z’n klauwen fileert.
M’n aanpak levert mijn klanten tienduuzenden euro’s extra op. Net als rust, vrijheid en tijd
Kijk, ik kan vals bescheiden doen over wat ik bereikt heb in m’n copycarrière.
Maar wie houd ik dan voor de gek?
Jij wilt weten dat ik niet uit m’n nek lul, en resultaat lever.
En ik ben gewoon trots op wat ik bereikt heb met m’n woorden.
Een overzicht:
🤓 Als freelance conversie-copywriter en copycoach zeg ik vaker ‘nee’ dan ‘ja’ tegen leads. (Aanrader, hoor)
🤓 M’n copy heeft voor m’n klanten en mij ondertussen tonnen opgeleverd (zie m’n testimonials)
🤓 M’n LinkedIn-posts zijn miljoenen keren gelezen in de korte tijd dat ik op ‘t platform zit. Ik weet hoe ik de aandacht grijp, ook als er talloze anderen zijn die om die aandacht vechten
🤓 Samengewerkt met de grotere ondernemers in Nederland.
Denk aan business coaches, meditatietrainers, beleggingscoaches, marketingconsultants, ademcoaches, life coaches, corporate consultants, recruiters, merkstrategen, gezondheidscoaches en andere dienstverlenende ondernemers met een traject, programma, boek, cursus of ander kennisproduct.
Zo. En dan kan ik nu weer gewoon nuchter doen.
(Mocht je trouwens willen zien welke trainingen ik gedaan heb: die vind je op m’n LinkedIn.)
Naast conversie-copywriter ben ik namelijk af en toe ook nog gewoon mens
In ‘t kort:
- Moeilijk simpel van aard
- Bouwjaar 1995, Den Haag
- Elk weekend kijk ik trouw naar Arsenal
- Trotse vader van Louie, onze Labradoodle
- Sinds juni 2021 ben ik man van Jamie, m’n vrouw
- Ik ben voor 22% Scandinavisch/Viking. Dan weet je dat
- ‘Waarom?’ is mijn favoriete vraag – dus bereid je alvast voor
- Ik ben te veel studies begonnen, en heb er te weinig afgemaakt. Kan gebeuren
- Volgens 16personalities ben ik INTP of ‘Logisticus’, hetzelfde persoonlijkheidstype als Bill Gates en Albert Einstein. Verder ben ik wel bescheiden
- Ik noem mezelf de grootste copywriter van Nederland. Want ik ben 2.02 meter, en weeg een kilootje of 127. Als je 2.03+ meter bent: ik was eerder
Van sales pages tot e-mails, van ads tot copy voor in je funnel: je hebt mij en m’n Conversie-Copy Code®.
Al m’n producten voor tekstschrijvers, copywriters, marketeers en schrijvende ondernemers.