autoverkoper

Verkopen is niet vies

Ja, dat lees je écht goed.

 

Sterker nog: als ondernemer moet je wel verkopen. Zelfs als je niet zo commercieel bent, en je vooral de wereld wil verbeteren.

Waarom?

Ik zal ‘t je uitleggen.

 

Je hebt een aanbod waar vraag naar is.

 

Toch?

 

En met je aanbod los je de knagende problemen van je klanten op.

 

Toch?

 

Dus wat je wil zeggen is dat je met jouw aanbod je klanten gelukkiger maakt, omdat je ze van hun probleem afhelpt.

 

Toch?

 

Leg mij dan maar ‘s uit wat er zo smerig aan is als je je klanten een gelukkiger leven verkoopt.

 

Nou?

Precies: daar is niks mis mee

En toch lijken we er steeds viezer van te worden. Reclamebureaus, copywriters, noem maar op: het lijkt wel alsof men al moet kokhalzen bij het idee van verkoop.

 

Liever hebben we het over een ‘purpose’, een doel. Maar is het helpen van jouw klanten met je dienst of product niet je purpose?

 

Ik mag hopen van wel.

De formule

Doe je (potentiële) klanten daarom een lol.

 

Verkoop aan ze. Help ze de juiste beslissing te nemen. Laat ze weten hoe jouw aanbod hun koppijn wegneemt.

 

Want: goed aanbod + klanten met een probleem + jezelf durven te verkopen = meer blije klanten = meer gelukkige mensen op aarde.

 

Da’s wat mij betreft een prima purpose.

hulp nodig met je eigen copy?

Delen?

Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on facebook

Geef een reactie

Daar zijn ze weer: cookies. Ik gebruik ze om m'n website te verbeteren.