“O, wat doe je dan precies?”

Je kent het wel. Je zit op een verjaardag. In een kring. Paar hapjes erbij.

En ja hoor: het onvermijdelijke “zo, en wat doe jij voor werk?” wordt gevraagd.

Zucht. Daar gaan we weer

Want mijn werk vraagt vaak de nodige uitleg. Copywriting is namelijk zo algemeen bekend nog nie.

“Ik ben freelance copywriter”, zeg ik dan.

“Wat?”

De wenkbrauwen van de interviewer gaan de lucht in, de ogen worden groter en er komt een verwarde blik op het gezicht.

“Ik ben tekstschrijver.”

Mijn B1-antwoord borrelt nog een vraag op

“O, wat doe je dan precies?”

“Nou, ik schrijf vooral teksten voor commerciële dingen, zoals websites en e-mails. En apps doe ik ook.”

“Wat leuk…”, krijg ik terug – met een stem alsof ik zojuist heb verteld dat ik kindsoldaten train.

“Ja hoor, best wel leuk.”

Ik ga er bijna zelf aan twijfelen of het ‘best wel leuk’ is

Maar goed, ik heb m’n lesje geleerd.

Op LinkedIn ben ik freelance copywriter en UX-writer.

Op verjaardagen ben ik voortaan tekstschrijver.

Ik ga meteen een paar visitekaartjes laten drukken.

“Robin Timmers – tekstschrijver. Voor websites, enzo.”

Lekker begrijpelijk – zelfs op verjaardagen.

Deel dit bericht:
Claim de 90+ inzichten, tips en strategieën achter mijn belangrijkste sales page ooit – voor €0.